က်ေနာ္ ဒီတခါ ေရးခ်င္တာ သေဘၤာသားရဲ႕ အလုပ္၊စိတ္ေနစိတ္ထား
အေၾကာင္းပါ…
နည္းနည္း “စကားလုံး” သုံးတာ ၾကီးက်ယ္သြားရင္ ခြင့္လႊတ္ေပးပါဗ်ာ…
က်ေနာ္က
စက္ဖက္က ဆုိေတာ့
စက္ဖက္က အလုပ္ခ်ိန္ အေၾကာင္းပါ
ပုံမွန္အားၿဖင့္ အလုပ္ခ်ိန္ကုိ(၄-၈)၊(၈-၁၂)၊(၁၂-၁၆)နာရီ
ဆုိၿပီး ဂ်ဴတီ(၃)ခ်ိန္ရွိတယ္၊၊
ဂ်ဴတီတခ်ိန္ကုိ အင္ဂ်င္နီယာနဲ႕ ဆီေလာင္း(သုိ႕မဟုတ္)
J.E တတြဲက ေန႕စဥ္
မနက္ပုိင္း တဂ်ဴတီ၊ညပုိင္း တဂ်ဴတီ တာ၀န္ယူေပးရတယ္…တရက္ကုိ အလုပ္ခ်ိန္
ပုံမွန္(၈)နာရီနဲ႕ အခ်ိန္ပုိ(၂)နာရီဆင္းေပးရတယ္ ၊၊ ၊၊ဂ်ဴတီိခ်ိန္ အတြင္း
ခုတ္ေမာင္းေနတဲ့ ပင္မစက္ၾကီးနဲ႕အၿခားအကူစနစ္စက္ေတြရဲ႕
လုိအပ္တဲ့ ေလာင္စာဆီ၊ေရ၊ေခ်ာဆီေတြကုိ ၿဖည္႕တင္းေပးရသလုိ လုိအပ္တဲ့
အပူခ်ိန္၊ဖိအားစတာေတြ
ကုိ လုိအပ္သလုိခ်ိန္ညွိ၊ေစာင့္ၾကည္႕ရတဲ့ တာ၀န္ ဆုိပါေတာ့ဗ်ာ…
က်ေနာ္ အေသးစိတ္ရွင္းၿပရတာ
က သေဘၤာကၿပန္လာရင္
သူငယ္ခ်င္းေတြက ေမးတတ္က်လုိ႕ ပါ၊၊
“မင္း သေဘၤာမွာ ဘယ္ေတြ လုပ္ရတာလဲ တဲ့” အရင္တုံးကေတာ့
တေယာက္စ
ႏွစ္ေယာက္စ ရွင္းၿပဖူးတယ္…
အမွန္ေၿပာရရင္ ကုိယ့္ကုိအားနာလုိ႕ဘဲလား၊ကုိယ္ တုိက္တဲ့ လက္ဖက္ရည္ကုိ
အားနာလုိ႕လားေတာ့ မသိ…ေခါင္းေလးတညိတ္ညိတ္နဲ႕ ..ေအာ္ ဒီလုိလားေပါ့….ေသခ်ာပါတယ္ သူတုိ႕မသိတာ…
.ေနာက္ေတာ့
က်ေနာ္လဲ သေဘာေပါက္သြားတယ္..ေနာက္ေမးရင္ လူၾကီးခုိင္းတာ လုပ္ရတာလုိ႕ဘဲေၿဖေတာ့တယ္..
နဳိ႕မုိ႕ဆုိ
လႊမ္းမုိး သီခ်င္းထဲကလုိ ကုိေၿပာသမွ်ထဲမွာ
ၿမန္မာၿပည္အေၾကာင္း လုံး၀ မပါ ၿဖစ္ေနမယ္ေလ.ေလွ်ာ့ရမယ္ေလ…
သေဘၤာသား
ဆုိပါေတာ့ နဂုိက စကားနည္းတဲ့သူ ၿပန္ေရာက္ေတာ့ မိတ္ရင္းေဆြရင္း ေတြနဲ႕ မေတြ႕တာ ၾကာေတာ့
ေၿပာခ်င္တာေပါ့
…ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းၿဖစ္ေတြေရာ၊ကုိယ္ၾကဳံခဲ့ရတဲ့ ရုပ္ပို္င္းဆုိင္ရာအဘက္ဘက္တုိးတက္ေနတာေတြကုိေရာ..ခဏေတာ့နားေထာင္မယ္….
ၿပီးရင္ေတြးမယ္ ဒီေကာင္ ငါမေရာက္ဖူးလုိ႕ ၾကြားသြားၿပီလုိ႕.
.ၿမန္မာလူမ်ဳိးေနာ္
သိပ္ေတြးတယ္ မဟုတ္တဲ့ေနရာ ဆုိရင္..ေနာက္တမ်ဳိးက်ေတာ့ စကားေၿပာ နဂုိကလဲ ပုံမွန္ဘဲ..
ၿပန္လာေတာ့
အလုပ္ပန္းခဲ့တာရယ္၊မိသားစုကုိ အခ်ိန္ေပးခ်င္တာရယ္ေၾကာင့္
အၿပင္သိပ္မထြက္ေတာ့ ဘယ္ေၿပာတယ္ ထင္လဲ လူေတြက “ဒီေကာင္ ပုိက္ဆံရွိလုိ႕
ၾကီးက်ယ္သြားတာတဲ့…
ကဲ မွတ္ကေရာ”ဘယ္ေနရာမွ မလြတ္ေစရဘူးေနာ္….
ေနာက္ေပးထားတဲ့ ဘြဲ႕ထူးဂုဏ္ထူး ရွိေသးတယ္…. “သေဘၤာသီး လူဂြစာ တဲ့”.
ဟုတ္မယ္
သေဘၤာသားေတြ ဒီေလာက ကေန ရုန္းထြက္ရေအာင္ ဆုိၿပီး
အၿခားစီးပြားေရး လုပ္ငန္းေလးေတြကုိ “ေၿမစမ္းခရမ္းပ်ဳိး”
ေလ်ွာက္လုပ္ၾကည္႕က်တယ္.
.က်ေနာ္နဲ႕ သိတဲ့ E.O ၾကီးတေယာက္ေၿပာဖူးတယ္..
“ငါ ခရီးသည္တင္ ကားၾကီးေတြနဲ႕ ဘုရားဖူးပုိ႕ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းလုပ္ဖူးတယ္တဲ့..
ဒါေပမဲ့ ၾကာေတာ့ လုပ္ငန္းေကာင္းေပမဲ့ အက်န္နည္းၿပီးရပ္လုိက္
ရတယ္တဲ့”ဘာၿဖစ္လုိ႕လဲ ဆုိေတာ့ ငါက I.S.M တုိ႕ ဘာတုိ႕သိေနေတာ့ ငါ့
ကားဒရုိက္ဘာ ကုိ ေတာက္ေလွ်ာက္ (၄)နာရီထက္ပုိမေမာင္းခုိင္းဘူး၊ကားပ်က္ရင္
လုိအပ္တာကုိ ခရီးသည္ အႏၱရာယ္ကင္းေအာင္ အသစ္ပဲ သုံးခုိင္းတယ္၊ၾကာေတာ့
မလြယ္ေတာ့လုိ႕ ရပ္လုိက္ၿပီး သေဘၤာဘဲ ၿပန္လုိက္ၿဖစ္တာတဲ့”သေဘၤာသားက
ကုိယ္ခ်င္းစာ တရားရွိတာကုိ ဒါေၾကာင့္ သေဘၤာသားေတြ စီးပြားေရးလုပ္ရင္ ရွဳံး တာ
ပဲ ေလ…အမွန္ပါဘဲ..သေဘၤာသား တေယာက္ အိမ္ၿပန္ေရာက္ရင္
သေဘၤာေပၚမွာထက္
ပုိၿပီး အလုပ္ရွုပ္သြားတာေတာ့ အမွန္ဘဲ..အရာရာကုိ ကုိယ္တုိင္လုပ္ရ
မွေက်နပ္တယ္..ဘယ္သူမွစိတ္မခ်လုိ႕…ကုိယ့္ အိမ္က နံပါတ္၀မ္းၾကီးက စၿပီး
ကုိယ္မရွိတဲ့ အခ်ိန္ တခ်ိန္လုံးသူ ေမာင္းေနတဲ့ ကားကုိ ေလဆိပ္လာၾကဳိကတည္းက
ဒါေပမဲ့ ၾကာေတာ့ လုပ္ငန္းေကာင္းေပမဲ့ အက်န္နည္းၿပီးရပ္လုိက္
ရတယ္တဲ့”ဘာၿဖစ္လုိ႕လဲ ဆုိေတာ့ ငါက I.S.M တုိ႕ ဘာတုိ႕သိေနေတာ့ ငါ့
ကားဒရုိက္ဘာ ကုိ ေတာက္ေလွ်ာက္ (၄)နာရီထက္ပုိမေမာင္းခုိင္းဘူး၊ကားပ်က္ရင္
လုိအပ္တာကုိ ခရီးသည္ အႏၱရာယ္ကင္းေအာင္ အသစ္ပဲ သုံးခုိင္းတယ္၊ၾကာေတာ့
မလြယ္ေတာ့လုိ႕ ရပ္လုိက္ၿပီး သေဘၤာဘဲ ၿပန္လုိက္ၿဖစ္တာတဲ့”သေဘၤာသားက
ကုိယ္ခ်င္းစာ တရားရွိတာကုိ ဒါေၾကာင့္ သေဘၤာသားေတြ စီးပြားေရးလုပ္ရင္ ရွဳံး တာ
ပဲ ေလ…အမွန္ပါဘဲ..သေဘၤာသား တေယာက္ အိမ္ၿပန္ေရာက္ရင္
သေဘၤာေပၚမွာထက္
ပုိၿပီး အလုပ္ရွုပ္သြားတာေတာ့ အမွန္ဘဲ..အရာရာကုိ ကုိယ္တုိင္လုပ္ရ
မွေက်နပ္တယ္..ဘယ္သူမွစိတ္မခ်လုိ႕…ကုိယ့္ အိမ္က နံပါတ္၀မ္းၾကီးက စၿပီး
ကုိယ္မရွိတဲ့ အခ်ိန္ တခ်ိန္လုံးသူ ေမာင္းေနတဲ့ ကားကုိ ေလဆိပ္လာၾကဳိကတည္းက
ေသာ့ဖမ္းအပ္လုိက္တယ္
ကုိယ္ေမာင္းတဲ့ကားကုိ ေဘးကထိုင္လုိက္ခ်င္လုိ႕၊ဘာလုိ႕ဆုိၿပီး ခြ်ဲႏြဲ႕ လုိက္ရင္
”ေဖ့ေမာင္ေရ ဖင္ပူေအာင္ ေမာင္းေပအုံးေတာ့ ဒီကား…ရန္ကုန္ၿပန္ေရာက္တုံးေလး
..ဟဲ ဟဲ”ကုိယ္ေတြ႕မဟုတ္ေပ့မဲ
ၿမင္ေတြ႕ေနရေတာ့ ေရးမိၿပန္ၿပီေပါ့…ကုိယ္နဲ႕ပတ္သတ္လုိ႕
ကုိယ္ေမာင္းတဲ့ကားကုိ ေဘးကထိုင္လုိက္ခ်င္လုိ႕၊ဘာလုိ႕ဆုိၿပီး ခြ်ဲႏြဲ႕ လုိက္ရင္
”ေဖ့ေမာင္ေရ ဖင္ပူေအာင္ ေမာင္းေပအုံးေတာ့ ဒီကား…ရန္ကုန္ၿပန္ေရာက္တုံးေလး
..ဟဲ ဟဲ”ကုိယ္ေတြ႕မဟုတ္ေပ့မဲ
ၿမင္ေတြ႕ေနရေတာ့ ေရးမိၿပန္ၿပီေပါ့…ကုိယ္နဲ႕ပတ္သတ္လုိ႕
အၿမင္မေတာ္၊ရင္ ၀င္ၿပီး ပါ၀င္ကူညီၿပီး မွန္တဲ့ဘက္ ရပ္တည္ေပးမိတာ မ်ားတယ္.
ဒီေတာ့ ေဘးက အၿမင္မွာ လူတတ္ၾကီး၊လူစြာ လုပ္တယ္ေပါ့..(ကုိယ္နဲ႕မဆုိင္တဲ့
ဓါတ္ၾကဳိးပ်က္တာ ကုိE.P.C မေခၚဘဲ ကုိယ္ဘာသာ ၀ါးလုံးနဲ႕ထုိးေတာ့
ဓါတ္လုိက္ၿပီး ေသတာေပါ့ ဒီလုိသေဘၤာသား လဲ ရွိတယ္ေနာ္..တကယ္.ကုိယ္ပါ၀င္ရတဲ့
အခန္းကုိ သတိထားမိဘုိ႕ ေၿပာပါတယ္)
တခါက 2nd Engineer တေယာက္ ေၿပာတာ ၾကားဖူးတယ္.သူကား က ပါ၀ါ
၀င္းဒုိး ေၾကာင္ေနလုိ႕ ၀ပ္ေရွာ့ မွာ ကားသြားၿပင္တယ္တဲ့.
၀ပ္ေရွာ့ကေကာင္ေလးေတြဆုိတာ အလြန္ဆုံးရွိလွမွ ၁၄-ႏွစ္ ၁၅ႏွစ္ အရြယ္ေတြ
ဘာသင္တန္း ဘာလက္မွတ္မွ ရထားတာ မဟုတ္ဘူး၊၊ ၊၊ ဒါေၾကာင့္ ေနရာတုိင္းမွာ
ကြ်မ္းက်င္ရာ လိမၼာရာ ဆုိတာ ရွိတယ္တဲ့..
ဒီစကား သိပ္မွန္တယ္..တခါက
ရယ္စရာ တခု ေၿပာတာ ၾကားဖူးတယ္..Capt: ဦးဘယ္သူေပါ့..ခုေတာ့ သေဘၤာ
မလုိက္ေတာ့ဖူး၊ဒါေပ့မဲ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ပင္လယ္ေပ်ာ္ ဘ၀နဲ႕ က်င္လည္ခဲ့ရေတာ့
သူဘ၀က ေခါက္ရုိးက်ဳိးေနၿပီ…စားလဲ သေဘၤာက အခ်ိန္အတုိင္း၊အိပ္လဲ သေဘၤာက
အခ်ိန္အတုိင္း၊ေနာက္ဆုံး သားေတြ၊မိန္းမေတြရဲ႕ အၿပင္ထြက္ခြင့္ေတာင္
သူက Pass ၿဖစ္မွ ၊၊ လူေတြ အၿမင္မွာ ဘယ္ေလာက္ ကုိးလုိ႕ကန္႕လန္႕ နူိင္မလဲ
စဥ္းစားသာ ၾကည္႕ေပေတာ့၊၊ က်ေနာ္တုိ႕လုိ လူမ်ဳိးေတြ ဆုိရင္ ခဏခဏ ဖုိင္းခ် ခံရမွာ
အေသအခ်ာဘဲဗ်ာ…ဒါေပမဲ့ သေဘၤာမွာ ေတာ့
ဒီအတုိင္းကုိေနခဲ့ရတာ…သေဘၤာသားအုိၾကီး ေတြ ေၿပာတာရွိတယ္
ငါတုိ႕က ေရေထာင္က်တာတဲ့ . ဟုတ္လားလုိ႕ ကုိယ္ကုိ႕ ကုိ ၿပန္ေမးႀကည္႕တာ အခါခါ ပဲ၊၊
လစာသာ မရရင္ ဘာမွမထူးဖူး ထင္တယ္.က်ေနာ္ ေတြးတာ ကေတာ့
တမ်ဳိး…ငါ့တုိ႕ ခႏၶာကုိယ္မွာ ဆီေခ်းအထပ္ထပ္ေပ ေနပါေစ..ငါတုိ႕ရတ့ဲ ပုိက္ဆံ
ၿဖဳစင္တယ္..လိပ္ၿပာသန္႕တယ္ေပါ့…ကုိယ့္ဘ၀ ရင္းၿပီး ကုိယ္
မိဘ၊မိသားစုေလး ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေနေစခ်င္တဲ့ စိတ္အၿဖဳသန္႕သန္႕ေလးနဲ႕
ဆက္ေလွ်ာက္ေနက်တာပါဗ်ာ…(က်ေနာ္ ဒီစကားေၿပာလုိ႕ ေကာင္မေလးတေယာက္
ရန္ေတြ႕တာ ခံရဖူးတယ္.ေနာက္ ဒီစကားကုိ သိပ္မခင္တဲ့သူေရွ႕ မေၿပာေတာ့ဘူး
ဘ၀အေၾကာင္း နားမွမလည္ေတာ့ မေၿဖရွင္းခ်င္ေတာ့လုိ႕)ေနာက္တမ်ဳိးက
အထင္ၾကီးခ်င္ေဆာင္ၿပီးမွ ေနာက္ကြယ္ကေန လက္သီးပုန္းထုိးတာ
ပုိခံရခက္တယ္ေနာ္..
ေနာက္ပုိင္း သေဘၤာသားက ခံရဖန္မ်ားလာေတာ့ ဒီေလာက္ကုိ မမွဳေတာ့ဘူးေလ.
နဂုိတည္းကမွ တေယာက္နဲ႕တေယာက္ လုပ္ငန္းသေဘာအရ တာ၀န္နဲ႕ ခင္မင္မွဳ ကုိ
ခြဲထားရတာ သေဘၤာမွာက ကုိယ္တာ၀န္ကုိ ကုိယ္တာ၀န္ယူရတဲ့
သေဘာေလးေတြရွိတယ္ေလ…ဆက္ပါအုံးမယ္.
မ်ဳိးငယ္(၂၆.၆.၂၀၁၃)
No comments:
Post a Comment