Friday, July 19, 2013

ဘာလဲဟဲ့ သေဘၤာသား စာစုမ်ား(၁၄)






က်ေနာ္ တုိ႕ နူိင္ငံမွာ အခု ရင္ဆုိင္ေနရတဲ့ အခက္အခဲ ေတြ ထဲမွာ စနစ္ အေၿပာင္းအလဲ

ေၾကာင့္ၿဖစ္တဲ့ အခက္အခဲ ေတြက ပုိမ်ားမယ္လုိ႕ထင္တယ္ေနာ္ က်ေနာ္ ဥာဏ္တထြာ

တမုိက္ေလာက္နဲ႕ ေတြးၾကည္႕မိတာပါ (မွားရင္ လဲ မွား နူိင္တယ္ေနာ္)

 တေခတ္တခါက ေခတ္စနစ္တခုရဲ႕ အေမြဆုိး လုိ႕ပဲ ေခၚမလား က်ေနာ္တုိ႕

 ေရေၾကာင္းေလာကရဲ႕အေၿပာင္းအလဲကုိ စိန္ေခၚမွဳ လုိ႕ ပဲ ေခၚ မလားဗ်ာ 

အရမ္းေကာင္းေအာင္

ၾကဳိးစားက်ရင္းနဲ႕ တူညီစြာနဲ႕ဘဲ သေဘာထားေတြ ကြဲလြဲ ကုန္က်တယ္

ေနရာတုိင္းမွာ(ခုၿဖစ္ေနက်တဲ့ ၿပႆနာတုိင္းမွာ)

 စနစ္တခုကုိ

အေကာင္အထည္ ေဖၚရမွာ လူကုိ ေကာင္းေစခ်င္လုိ႕ 

စနစ္ ေကာင္းတခုကုိ ေဖၚေဆာင္ေပမဲ့ စနစ္ေဟာင္းမွာ

အသားက်ေနတဲ့ အာဏာရွင္ဆန္တဲ့

အၿပဳအမူ၊အေၿပာအဆုိ၊ ေတြနဲ႕ ဆယ္စုႏွစ္ (၂)ခုေလာက္ ေခါက္ရုိးက်ဳိးေနတဲ့ 

က်ေနာ္တုိ႕ လူမ်ဳိးရဲ႕

စိတ္ဓါတ္ေတြ ကုိေရာ ခ်က္ခ်င္း ေၿပာင္းလဲ ဘုိ႕ ဆုိတာ
  
ေတာ္ေတာ္ေလး ခက္ခဲ ပါတယ္(စနစ္ေဟာင္းက အေငြ႕အသက္ေတြ ကုိ 

က်န္ေနေသးတာကုိ)

က်ေနာ္ ဒီစာေရးလုိ႕ နူိင္္ငံေရးသမား လုိ႕ ေတာ့ မထင္ပါက်နဲ႕ဗ်ာ က်ေနာ္လဲ ဒီပုပ္ထဲက ဒီပဲ ပါဘဲ (ရုိးရုိးသားသား သေဘၤာသားပါဘဲ)ဘာမွ သိပ္ၿပီး

ထူးေနတာ မဟုတ္ရပါဘူးဗ်ာ က်ေနာ္ ၿမင္တဲ့ ရွဳေထာင့္ 

က်ေနာ္တုိ႕ ေရေၾကာင္း ေလာကရဲ႕ စနစ္ေတြ  နဲ႕ ၾကဳံရတဲ့ ဒုကၡသုကၡ ေလးေတြ ကုိ 

လူၾကီးမင္းတုိ႕ သိေစခ်င္ လုိ႕ နည္းနည္း  ငုိခ်င္းေလး

ခ်ခ်င္မိတာဗ်ာ(( သေဘၤာသားေတြ

အၿဖစ္က နူိင္ငံၿခား လူမ်ဳိးၿခားေတြ (Seaman Mission)ရဲ႕အားေပးႏွစ္သိမ့္မွဳေတြ၊ ေႏြးေထြးမွဳ ေတြနဲ႕ ၾကဳံခဲ့ ရေပမဲ့ 

ကုိယ္ေၿမ ကုိယ္ေရ

ကုိယ္ေရႊနူိင္ငံရဲ႕ ၾကဳိဆုိပါ၏ဆုိတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္ ကုိၿမင္ လုိက္ရတည္းက 

က်ေနာ္တုိ႕ စိတ္ေတြ ေလးေန ပါၿပီ  အစ္ကုိ တေယာက္ေရးတဲ့ ပုိ႕စ္ေလးတခုက 

လုိ ေၿပာ ရရင္အၿဖဳေရာင္၀တ္စုံ ၀တ္တဲ့ အရာရွိၾကီးေတြ ရဲ႕ အၿပဳံးက

အဓိပၸါယ္ပါေနတယ္ေလ(ေပါက္ပါတယ္ေနာ္ အရာရွိၾကီးေတြကေၿပာပါလိမ့္ Seaman

သက္သက္ တန္းစီ ဆုိၿပီး ကုိယ္ကလဲ သေဘၤာေပၚမွာ မသုံးဘဲ ခ်န္ထားရတဲ့ ေငြအေၾကြ

ေလး ကုိ စီဒီစီ စာအုပ္ၾကားထဲ ညွပ္ေပးလုိက္ ေတာ့ ေတာ္ၾကာ ေရႊစိတ္ေတာ္

ညဳိၿငင္ေနမယ္ေနာ္  က်ေနာ္တုိ႕ ဘ၀ကံ က စၿပီး ဆုိးၿပီ ဆုိပါေတာ့ )ကဲ ထားေတာ့ 

ဒါက ေလဆိပ္က ဇာတ္လမ္း

ေနာက္ ကုိယ္ စီဒီစီ ကုိၿပန္အပ္ရတဲ့ ေခတ္က ဆုိ ၿပန္ေရာက္ၿပီး တပတ္

အတြင္းၿပန္အပ္ရပါတယ္(အရင္က တပတ္ေက်ာ္ရင္ ဒဏ္ေၾကးေဆာင္ရတယ္လုိ႕
ေၿပာပါတယ္

က်ေနာ္က နယ္မွာေနေတာ့ ေရာက္ကတည္းက ပြဲစားကုိ အပ္လုိက္ပါေတာ့တယ္

 ဒါမွမဟုတ္ရင္လဲ တည္းခုိခန္းမွာ တည္းၿပီး ရုံးကိစၥ လုပ္ရမဲ့ အၿဖစ္ တခါတေလ စနစ္က

လူကုိ ဒုကၡေပးတာ ေၿပာပါတယ္ ပြဲစားကေတာ့ အၿမန္လုိေလ သူ႕

အတြက္ကုိက္ေလေပါ့ဗ်ာ)

ေနာက္တခုက က်ေနာ္တုိ႕က အင္ဂ်င္ကဆုိေတာ့ အထြက္တုံးက သတင္းပုိ႕ ခဲ့ သလုိ

အ၀င္မွာ လဲ သတင္းပုိ႕ ရပါတယ္ ဒါမွလဲ က်ေနာ္တုိ႕ အရာရွိ စာေမးပြဲ ေၿဖတဲ့ အခါ

ပင္လယ္ၿပင္ လုပ္သက္ကုိ ဒီ သတင္းပုိ႕တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ ကုိ ၾကည္႕ၿပီး

ဆုံးၿဖတ္တာ ပါ(ရယ္စရာေၿပာရအုံးမယ္ က်ေနာ္ သူငယ္ခ်င္း ဗုိလ္ၾကီး ေခၚလုိ႕

စစ္တပ္ထဲ ခဏ ေရာက္ဖူးတယ္ သူတုိ႕ ရုံးခန္းမွာ ေရးထားတဲ့ ရဲေဘာ္

ၿပန္လည္ေရာက္ရွိေၾကာင္း သတင္းပုိ႕ရန္ ဆုိတဲ့ စာတန္းေလး ေတြ႕ေတာ့ ငါတုိ႕လုိ

ပါပဲလားလုိ႕ေတာင္  ေတြးမိတယ္ )

က်ေနာ္တုိ႕ ေလာက က သေဘၤာသား အတုနဲ႕အစစ္ ကုိ ဘာေတြနဲ႕ ထိန္းခ်ဳပ္မွာလဲ

ဒီေမးခြန္းက သိပ္ကုိ အေရးၾကီးတယ္ လုိ႕ ထင္တယ္ေနာ္(ဒီပုိ႕စ္ ကုိေရးတဲ့ က်ေနာ္

အတြက္လဲ

အႏၱရာယ္ ၾကီးတယ္ ဆုိတာ လုိ႕ ထင္မိတယ္) က်ေနာ္ က အၿဖစ္ကုိ အၿပစ္လုိ

သေဘာမ်ဳိးနဲ႕ ဒီပုိ႔စ္ကုိ ေရးတာ မဟုတ္လုိ႕ ကုိယ္လိပ္ၿပာ ေတာ့ ကုိယ္သန္႕ ပါတယ္

က်ေနာ္တုိ႕  သေဘၤာသားအၿဖစ္နဲ႕  ၾကဳံရတဲ့ အခုိက္အတန္႕ေလး အတြင္း ဆုံခဲ့ၾကဳံခဲ့

ရတဲ့ စနစ္တခုရဲ႕ အဆုိးအေကာင္း ကုိ ခံစားရတာ သေဘၤာသားေတြ ကုိယ္တုိင္ပါပဲ

ဘယ္စနစ္ကုိ မဆုိ စနစ္ေတြကုိ ေဖၚေဆာင္ရမွာ လူက အဓိက လိုု႕ ထင္ပါတယ္

က်ေနာ္က စာေရးတာ က က်ေနာ္ ၾကဳံခဲ့ရတဲ့ အခက္အခဲ နဲ႕ ဆုံခဲ့ရတဲ့ လူေတြ

အေၾကာင္းကုိပဲ ေရးၿဖစ္တာပါ က်ေနာ္ထက္ဆုိးတဲ့ ဘ၀အေတြ႕အၾကဳံေတြ ရွိဖူးတဲ့

သူေတြလဲ ရွိက်မွာပါ ဒီလုိမ်ဳိး ဘ၀ေတြနဲ႕ယွဥ္ရင္ က်ေနာ္တုိ႕ဘ၀ က ရယ္စရာေတာင္

ေကာင္းေနမွာပါ ကဲ ထားေတာ့

က်ေနာ္တုိ႕ J.E ဘ၀တုန္းက အ၀င္အထြက္ သတင္းပုိ႕ရုံတင္ မရေတာ့ ဖူး

သေဘၤာေပၚကေန သူၾကီးနဲ႕   စက္ခ်ဳပ္ ရဲ႕ လက္မွတ္ သေဘၤာရဲ႕ တံဆိပ္တုံးနဲ႕ 

(Testimonial)ဆုိတဲ့  စာရြက္ ကုိ ပါေအာင္ ယူရတယ္ ဒီစာရြက္ကုိ 

ရန္ကုန္ၿပန္ေရာက္ရွိရင္

ညြန္မွဴး ကၾကည္႕ၿပီး ဒီသေဘၤာသားကုိ ပင္လယ္ၿပင္ လုပ္သက္ေပး

သင့္/မသင့္ ဆုံးၿဖတ္တယ္ 

 ဒီမွာ စၿပီး သူၾကီး လက္မွတ္ အတုထုိးခဲ့တဲ့သူ၊စာရြက္အတု

လုပ္တဲ့ သူတုိ႕ ၿပႆနာတက္က်ေတာ့တာပဲ မိရင္ေတာ့ အသနားခံစာတင္ တာေတြ 

ဘာေတြပါလုပ္ရေတာ့တာပဲ

 ဒီသေဘၤာသားဟာ သေဘၤာမွာ တကယ္ အလုပ္မလုပ္ခဲ့ ဘဲနဲ႕ ဘာေၾကာင့္

  ဒီလုိလုပ္ရတာလဲ အေၿဖက ကုိက မဟုတ္တာေလ
  
ဒီက ထြက္လုိိ႕ေရာက္ေအာင္ အထြက္

လုပ္ေပးတဲ့ ေအးဂ်င့္ပြဲစား ကေတာ့ ေငြယူၿပီး အိမ္မွာ ၿငိမ့္လုိ႕

က်ေနာ္တုိ႕ သေဘၤာသား ခင္မ်ာ မွာေတာ့ ရုိင္းရုိင္းေၿပာရရင္ ကြ်န္ခံခြင့္ ရဘုိ႕ အေရး

ကုိ ပုိက္ဆံလဲေပး၊ဆရာလဲ ေခၚ ၿပီးေတာ့ D.M.A ရုံးက စည္းကမ္းနဲ႕ ညွိရင္အထြက္ပါ

အ ပိတ္ခံရတယ္ ကဲ ေနာက္ဆုံး ဘယ္သူ အနစ္နာဆုံး လဲ စဥ္းစားၾကည္႕ပါအုံး

ဒါမွမဟုတ္ ဒီလူ သေဘၤာသား ကုိ တရား၀င္ထြက္ခြင့္ ေပးလုိက္ရင္ ေရာ ဘာေတြ

ၿဖစ္နူိင္လဲေပါ့ ေတာ္ေတာ္က်ယ္ၿပန္႕တဲ့ ကိစၥပါ ေတာ္ၿပီေနာ္ ေတာ္ေတာ္ၾကာ

သေဘၤာသား လူအခြင့္အေရးလွဳပ္ရွားသူ ထင္ေနမယ္ (ခုေခတ္က

ဘာအခြင့္အေရးလွဳပ္ရွားသူ၊ညာ အခြင့္အေရး လွဳပ္ရွားသူ ဆုိၿပီး ေတာ္ေတာ္ေလး

ရွဳပ္ေနက်တာ) လာကုတ္ေနအုံးမယ္ ဟဲ ဟဲ

မလုပ္ပါနဲ႕ သေဘၤာေတာ့ လုိက္ပါရေစအုံးဗ်ာ

က်ေနာ္တုိ႕ ေလာကက အတုနဲ႕အစစ္၊ အေကာင္းနဲ႕အဆုိးကုိ တၿပဳိ္က္နက္

လက္ခံထားရတဲ့ ဘ၀မ်ဳိးဆုိေတာ့ ဘာပဲ လာလာ အေကာင္းဆုံး လက္ခံေပးရတာ

သေဘၤာသားပါပဲဗ်ာ က်ေနာ္ေတာ့ ဆုေတာင္းတယ္ဗ်ာ ဒီလုိဘ၀မ်ဳိးကုိ ၿမန္ၿမန္
လြတ္ေၿမာက္ရပါေစ လုိ႕၊၊         ၊၊

ခုေနာက္ပုိင္း  (STCW 2010)လုိအပ္ခ်က္အရ ( Training Services Record Book)ဆုိတာ 

ကုိ မၿဖည္႕မေနရ

ၿဖည္႕ရမယ္တဲ့ သေဘၤာေပၚမွာ ကုိယ္ဘာေတြ လုပ္ခဲ့တယ္ ဆုိတာကုိ စက္ခ်ဳပ္နဲ႕ 

စက္(၂)က လက္မွတ္ထုိးေပးရမယ္ ဆုိတဲ့ အခ်က္ပါတယ္(ဒီပုံ အတုိင္းဆုိ ေရနံစင္နဲ႕ 

ဘတ္ဂါ  ဘုတ္ ဆရာေတြေတာ့ ေနာက္ပုိင္း ပင္လယ္ၿပင္လုပ္သက္ ရဘုိ႕ 

မေသခ်ာေတာ့ပါ အရာရွိစာေမးပြဲကုိ လြယ္လြယ္နဲ႕ ေပးမေၿဖေစခ်င္တဲ့ 

သေဘာေတြပါတယ္) စနစ္တခုရဲ႕ အစမွာေတာ့ ဒီစနစ္ ရဲ႕ အဆုိးအေကာင္းကုိ 

လက္ေတြ႕


ခံစားရအုံးမွာဘဲေလ နူိ္င္ငံၿခားသား သူၾကီးတုိ႕ စက္ခ်ဳပ္တုိ႕ ဆုိတာ လက္မွတ္ကုိ

ထုိးခ်င္တုိင္း ထုိးေပးတတ္တဲ့ လူမ်ဳိး မဟုတ္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ရွင္းၿပ 

မ်က္ႏွာခ်ဳိေသြးၿပီး

ရေအာင္ ေတာ့ ထုိးခဲ့ရမွာဘဲ ေလ  ဒါမွလဲ က်ေနာ္တုိ႕က ေနာက္ စာေမးပြဲေတြ အတြက္

ပင္လယ္ၿပင္ လုပ္သက္လုိခ်င္ေသး တာကုိဗ်
မ်ဳိးငယ္(၁၉.၇.၂၀၁၃)

No comments:

Post a Comment

ထိုဟာေလးဆိုက္မွာထည့္ခ်င္လာခဲ့ပါ